Piątek, 19 kwiecień 2024, imieniny: Adolfa, Tymona, Leona
A- A+

Droga transportu rolnego w Małusach Małych / 2020-04-29

Gmina Mstów złożyła wniosek o dofinansowanie, ze środków budżetu Województwa Śląskiego, przebudowy drogi transportu rolnego w Małusach Małych. Są to środki, związane z wydatkowaniem dochodów budżetu Województwa, uzyskiwane na podstawie ustawy o ochronie gruntów rolnych i leśnych - dawniej tzw. FOGR (Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych).

Nazwa zadania: „Przebudowa drogi transportu rolnego w miejscowości Małusy Małe” (długość odcinka drogi - 883 mb, szerokość - 3 mb, szer. w obrębie mijanki - 5 mb)

Stan aktualny: Droga gminna, gospodarcza, o nawierzchni gruntowej. Stanowi komunikację do pól dla mieszkańców Małus Małych i Mstowa. Na końcowym odcinku (w rejonie skrzyżowania z drogą gminną w kierunku Mstowa) brak jest nawet śladu drogi, występuje jedynie teren niezaorany. Odcinek posiada liczne wyboje i nierówności.

1a1

Projektowane rozwiązanie:
Realizacja inwestycji – drogi transportu rolnego o nawierzchni asfaltobetonowej (z utwardzonymi poboczami i wykonaniem zjazdów) - przyczyni się do poprawy funkcjonalności i polepszenia parametrów technicznych drogi. Poprawi się też bezpieczeństwo ruchu drogowego.

Zakres prac m.in.:
- roboty przygotowawcze i roboty ziemne (korytowanie, zdjęcie warstwy humusu, wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne)
- wykonanie ekostabilizacji
- podbudowa z kruszywa kamiennego (warstwa dolna 15 cm, warstwa górna 5 cm),
- nawierzchnia asfaltobetonowa (warstwa wiążąca 4 cm + warstwa ścieralna 4 cm),
- wykonanie mijanki o wymiarach: długość 25 m, szerokość 2 m (całkowita szerokość jezdni w obrębie mijanki: 5 m)
- zjazdy (na posesje, pola i drogi polne) i pobocza utwardzone kruszywem kamiennym
- zagospodarowanie przyległego terenu

Termin realizacji: zadanie jest planowane do wykonania w II półroczu 2020r. (tylko w przypadku uzyskania dofinansowania).

DSC_0451

W 2017r. wykonany był I etap prac tj. remont 400-metrowego odcinka tej drogi, od strony drogi powiatowej 1040S – z utwardzeniem kruszywem, odwodnieniem i geodezyjnym wyznaczeniu pasa drogowego. Jeżeli II etap zostanie dofinansowany ze środków Województwa Śląskiego i zrealizowany, to kolejnym krokiem będzie wykonanie nakładki asfaltobetonowej na tym dobrze utwardzonym odcinku np. w ramach corocznych remontów nawierzchni bitumicznych.

Wstecz